Cultural variation in the motivational standards of self‐enhancement and self‐criticism among bicultural Asian American and Anglo American students

Authors:
Akane Zusho
Published Online:
01 Sep 2008
DOI:
10.1080/00207590701838121
Pages:
904–911
Volume/Issue No:
Volume 43 Issue 5

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Recent work on biculturalism has made theoretical and methodological inroads into our understanding of the relation of cultural processes with psychological functioning. Through the use of cultural priming methodologies, investigators have demonstrated that biculturals, or individuals who have experienced and identify with more than one culture, can switch between various “cultural frames of reference” in response to corresponding social cues (Hong, Morris, Chiu, & Benet‐Martinez, 2000). Drawing on this work on the cognitive implications of biculturalism, the purpose of the present study was to examine the assumption that independent and interdependent self‐construals are associated with the motivational standards of self‐enhancement and self‐criticism, respectively. More specifically, the effects of differential primes of self on ratings of self‐enhancement were investigated in a sample of bicultural Asian American (N = 42) and Anglo American (N = 60) college students; overall, more similarities than differences were noted between the two groups. It was hypothesized that Anglo American students would display marked tendencies toward self‐enhancement. However, this hypothesis was not supported. Nevertheless, consistent prime effects were observed for a selected number of ratings related to academic virtues, with those who received an independent‐self prime often exhibiting greater self‐enhancing tendencies than those who received an interdependent‐self prime. For example, participants in the independent‐self condition reported on average significantly higher ratings for self‐discipline and initiative, as well as the degree to which they perceived themselves to be hard working. Implications for the work on self‐representations, motivation, and acculturation are discussed.

Le travail récent sur le biculturalisme a fait des incursions théoriques et méthodologiques dans notre compréhension de la relation des processus culturels au fonctionnement psychologique. À travers l'utilisation de méthodes d'amorçage culturel, les chercheurs ont démontré que les individus à double nationalité, ou ceux qui ont vécu et se sont identifiés à plus d'une culture, peuvent passer à divers « cadres de référence culturels » en réponse à des indicateurs sociaux correspondants (Hong, Morris, Chiu, & Benet‐Martinez, 2000). Se basant sur ce travail sur les implications cognitives du biculturalisme, le but de la présente étude était d'examiner l'hypothèse selon laquelle les perceptions de soi indépendant et de soi interdépendant sont associées avec les normes motivationnelles du dépassement de soi et de l'autocritique, respectivement. Plus spécifiquement, les effets des amorces différentielles de soi sur les évaluations du dépassement de soi ont été examinés dans un échantillon d'étudiants collégiens asiatiques américains (N = 42) et anglo‐américains (N = 60). De façon générale, plus de similarités que de différences ont été observées entre les deux groupes d'étudiants. Il était prévu que les étudiants anglo‐américains montreraient des tendances marquées envers le dépassement de soi. Cependant, cette hypothèse ne fut pas confirmée. Néanmoins, les effets en accord avec l'amorce ont été observés pour un nombre sélectionné d'évaluations reliées aux vertus académiques : ceux qui ont été exposés à une amorce de soi indépendant montrant souvent de plus grandes tendances au dépassement de soi que ceux qui ont été exposés à une amorce de soi interdépendant. Par exemple, les participants de la condition soi indépendant ont rapporté en moyenne des évaluations significativement supérieures pour l'autodiscipline et l'initiative, tout comme le degré avec lequel ils se sont perçus eux‐mêmes comme travaillants. Les implications pour le travail sur les représentations de soi, la motivation et l'acculturation sont discutées.

Un trabajo reciente en el campo del biculturalismo ha propiciado una injerencia teórica y metodológica respecto de nuestra comprensión de la relación entre los procesos culturales y el funcionamiento psicológico. A través de la utilización de la metodología de imprimación cultural, investigadores han demostrado que personas biculturales o aquellas personas que han experimentado y se han identificado con más que una cultura, pueden conmutar entre diferentes “marcos culturales de referencia” en respuesta a las correspondientes señales sociales (Hong, Morris, Chiu, & Benet‐Martinez, 2000). En relación a las implicaciones cognitivas del biculturalismo, el próposito de este estudio fue el examinar la proposición de que construcciones independientes e interdependientes del Yo están asociadas respectivamente con pautas motivacionales de autorreforzamiento y de autocrítica. Específicamente se investigaron los efectos de las diferencias básicas del Yo sobre los puntajes de autorreforzamiento en una muestra bicultural de estudiantes de una escuela superior asiático‐americana (N = 42) y anglo‐americana (N = 60). En general, se observaron mayores similitudes que diferencias entre los dos grupos de estudiantes. Se hipotetizó que los estudiantes anglo‐americanos mostrarían mayores tendencias hacía el autorreforzamiento. Esta hipótesis no fué confirmada en el presente estudio. Sin embargo, se observaron efectos básicos consistentes con un grupo específico de resultados relacionados con las virtudes académicas. Aquellos que recibieron un imprimación de autoindependencia mostraron frecuentemente mayores tendencias de autoreforzamiento que aquellos que recibieron un imprimación de autointerdependencia. Por ejemplo, los participantes en la condición “Yo‐independiente” reportaron en promedio puntajes significativos más elevados de autodisciplina e iniciativa, así como del nivel en que ellos se perciben a sí mismos trabajando intensamente. Finalmente se discuten las implicaciones de este estudio sobre las autorrepresentaciones, la motivación y la aculturación.

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